Monitorowanie i zarządzanie

Monitorowanie i zarządzanie



Implementacja narzędzi do monitorowania i zarządzania infrastrukturą IT pozwala na wcześniejsze zidentyfikowanie niemal 50 % problemów występujących w środowisku informatycznym. Tym samym zmniejsza się ilość awarii oraz sytuacji, w których zostaje przerwana ciągłość działania biznesu. Dzięki temu firmy zyskują stabilne środowisko pracy, generują niższe koszty operacyjne i są w tanie szybko rozwiązywać problemy związane z dostarczanymi usługami.


Monitorowanie polega na konsolidacji i analizie gromadzonych informacji. Na tej podstawie można dokładnie wskazać miejsce wystąpienia  awarii i jednocześnie określić jak konkretne zdarzenie krytyczne wpływa na usługi świadczone przez IT.


Główne zadania systemu monitorującego obejmują:

  • automatyzację procesu monitorowania i raportowania
  • zapewnienie ciągłości i kompleksowości monitorowania
  • konsolidację danych na temat środowiska IT


Posiadamy szerokie kompetencje w zakresie technologii monitorowania i zarządzania infrastrukturą IT oraz wieloletnie doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i utrzymaniu rozwiązań w tym obszarze.


Odpowiadamy za:

  • stworzenie koncepcji systemu  i dobór optymalnego rozwiązania
  • opracowanie założeń do projektu technicznego klienta
  • opracowanie projektu technicznego
  • instalację i konfigurację system operacyjnego
  • wdrożenie rozwiązania do monitorowania infrastruktury IT
  • zagwarantowanie niezawodność i ciągłość pracy systemów
  • integrację z oprogramowaniem monitorowania różnych dostawców
  • implementację aktualizacji i poprawek
  • opracowanie dokumentacji powdrożeniowej
  • przeprowadzenie szkoleń dla administratorów i operatorów
  • świadczenie usługi wsparcia technicznego


Korzyści

  • poprawa efektywności procesów biznesowych dzięki proaktywnemu wykrywaniu awarii
  • lepsza utylizacja zasobów IT dzięki automatyzacji standardowych działań operacyjnych i redukcji zaangażowania w usuwanie usterek
  • wzrost efektywności działania procesów IT
  • swobodne zarządzanie dostępnością usług
  • centralne monitorowanie usług IT
  • skróceniu czasu reakcji na zdarzenie / awarię
  • wprowadzenie procedur postępowania w sytuacji wystąpienia awarii
  • gromadzenie, analiza, utrzymywanie i raportowanie danych o dostępności
  • optymalny poziom dostępności dzięki monitorowaniu i raportowaniu jej istotnych elementów
  • zdefiniowanie potrzeb biznesu pod kątem dostępności


Wykorzystywane technologie:

  • Cisco
  • EMC
  • HP
  • IBM (rodzina produktów Tivoli)
  • Ipswitch
  • rozwiązania open source takie jak NAGIOS, Cacti, Zabbix
  • Virtual Instruments






Ciasteczka Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Polityka prywatności
Rozumiem, zamknij.X