Serwis i zarządzanie

Serwis i zarządzanie


Zarządzanie ciągłością działania to wieloetapowy proces obejmujący następujące elementy:

  • zdefiniowanie kluczowych procesów oraz ich zasobów
  • ocena i zarządzanie ryzykiem
  • Business Impact Analysis (BIA)
  • opracowanie strategii przetrwania
  • reakcja na zdarzenie
  • przygotowanie oraz implementacja planu ciągłości działania
  • testowanie i utrzymanie planu ciągłości działania
  • komunikacja kryzysowa: wewnętrzna i zewnętrzna
  • koordynacja działań ze służbami publicznymi i instytucjami nadzorczymi


Początkowy etap działań koncentruje się na właściwym zdefiniowaniu procesów biznesowych i powiązanych z nimi zasobów. Analizowane są także wszelkie zagrożenia dla których przygotowywane są określone procedury zarzadzania ryzykiem.  Diagnozowany jest także wpływ incydentów na działanie procesów biznesowych w firmie ( Business Impact Analysis).


W ramach analizy wpływu awarii kluczowych procesów na funkcjonowanie całej organizacji podejmujemy następujące czynności:

  • ocenę ryzyka dotyczącego przerwy w działaniu poszczególnych procesów
  • ocenę strat finansowych wynikających z przerwy w działaniu konkretnego procesu
  • określenie czynników redukujących ryzyko awarii w fazie początkowej
  • określenie w jakim czasie zostaną zniwelowane skutki awarii i zostanie przywrócona ciągłość działania
  • zdefiniowanie czynników wpływających na zachowanie ciągłości działania
  • wskazanie alternatywnych zasobów będących do dyspozycji firmy
  • oszacowanie kosztów zachowania ciągłości działania w kontekście zastosowania poszczególnych zasobów alternatywnych


Na podstawie przeprowadzonych analiz, definiowane są zasoby, które zostaną wykorzystane w sytuacji awarii. Zbiór procedur wykonawczych wyznacza:

  • czas i okoliczności uruchamiające działanie sztabu kryzysowego

  • czas przestoju po którym są wprowadzane zasoby alternatywne (zdefiniowanie zasobów i sposobu ich uruchomienia)


Ustalane są także kwestie dotyczące szkolenia pracowników oraz zarządzania komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną w sytuacji kryzysowej.

Ciasteczka Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Polityka prywatności
Rozumiem, zamknij.X